jennybredell

En aning irriterad

Alltså, all cred till er som jobbar inom vården, verkligen.  Men varför ska det vara så himla svårt att få en tid när man behöver?! Jag förstår inte hur det kan fungera såhär.

Jag ringde precis efter hjälp till Vårdcentralen angående mina svim-attacker och min ständiga yrsel. Berättade läget och sa att jag mår allt annat än bra. Som svar tillbaka får jag: ”Du får testa ringa tidigt på morgonen under veckan och se om de har någon lucka till dig. Jag kan tyvärr inte boka någon tid då ditt fall inte anses akut. Men somsagt,  testa ring tidigt på morgonen i veckan så kanske de kan klämma in dig på någon lucka, mer än så kan vi inte erbjuda”. Hur ska jag tolka det? Är det normalt att gå runt och känna sig yrslig och konstant bortdomnad i kroppen? Är det alltså normalt att svimma då och då utan förvarning?! Jag får inte ihop det.

Jag blir så irriterad,  ledsen och arg. Varför ska det vara såhär krångligt att få hjälp? Jag som är väldigt rädd för sjukhus har gått och peppat mig hela helgen för att ens våga ringa och så får man det här tillbaka? Ska det verkligen vara så?

Vi får väl se var det här slutar……

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Felicia

    Känns otroligt konstigt att den vårdcentralen gör så, en vårdcentral kan alltid boka in en tid samma dag som man ringer eller dagar, veckor, månader framåt. Beroende på hur akut det är. Stå på dig nästa gång och fråga varför de gör som de gör. Däremot så ger jag ALLTID tips om att ringa vårdcentralen prick när dom öppnar för att då är chansen att få en akuttid samma dag väldigt stor.

    /En som jobbar på en vårdcentral

stats